Status
Do follow my ig @noreenmuhammys :)
Mrs Noreen
Journey to Kuching
Tuesday, April 3, 2012 • 11:00 AM • 0 comments


Hai korang. Lame dah tunggu aku update blog ? Ni lah aku nak update. Aku hilangkan tension kejap, babtu lah tak update, g pon aku tengah malas nak menaip :face12: Okay, after Birthday Bash aku aritu (bash ape nye, celebrate pun idakkkk), Kelmarin, aku & cousin-2 (Azie & Dedek with friends Azrik & Arwin) aku having a trip to Kuching. Takde ape lah, pergi main-2 jer. Pi anto pakwe/future husband Azie balik umah kat Kuching je. So Dedek ajak aku sekali. Aku tak kisah. So we begin our journey dalam pukul 11.45 pagi cemtu. Kalau tak kerana Si Dedek ambik Ujian Motosikal haritu, pukul 6 pagi agi kitorang dah berangkat. Oke, selalunye kalau journey jaoh-2 cemni, aku confirm tertido dalam kereta punye. Tapi, kali neh pergi dengan orang yang satu geng ngan aku, aku tak rase ngantok langsung, layan lagu yang setab-setub lagi. Kalau sorang yang nyanyi, yang lain pun nyanyi gak. Paham-2 je lah. Oke, aku malaslah nak panjangkan cerita neh. So aku skip terus ke hari kelmarin yer :face40: Takde wat pe pon. Macam biasa aku buat :face71: Relax jer



Oke, fun memang fun lahh. Tapi aku tak tipu lah, dalam perjalanan tuh, aku memang rindu kat parents aku doe. Serba salah pulakkkk pergi mase tuh :face21: Untuk hilangkan perasaan rindu kat someone tu, kitorang main lagu kat hp pastu bluetooth kat ke radio kete :face43: Pastu nyanyi bagai nak rak ! Oke, sampai je kat Kuching ; kitorang singgah kat satu pejabat Penjara Parol kat Kuching, sebab Arwin nak lapor diri kat tuan die. So, we wait dalam kete. Cute siot pejabat tu. Purple :face50: Dah-2 skip. Aku taknak story banyak pasal Penjara neh, tak pasal-2 kang aku kene panggil. Oke, lepas Arwin lapor diri ; kitorang pun jalan-2 pusing Kuching. Tempat yang kitorang belum pernah g agi ; Muara Tebas. Nama nya pernah ku dengar, tapi pergi nye belum. Mula-2 kitorang teragak-agak lah nak naik kat atas tuh, gerun gile aku nengok tangga die. No hal lah. Macam kat Batu Caves lah gak. Tangga die banyak, tapi 10x kurang daripada Batu Caves punya tangga. Aku ingat diorang tak jadi nak naik, lega lah jugak hati neh. Tapi diorang naik gak :face58: Kurus lagi lah aku pasni. Tapi, tak menyesal lah aku naik. Sampai kat atas, view die cantik gile. Tenang dijiwa. Dengan angin yang sepoi-2 bahasa. Indah bena ciptaan Tuhan ;







Stairs die, view die yang cantik. Betul-betul cantik. Tak sangka pulak kitorang bila dah naik kat atas dapat view cantik cemtu. Oke, aku tau tak jelas sebab kitorang masing-2 guna camera handphone. DSLR abeh battery pulok :face56: Tu lah pasal diorang tak bawak. So kitorang pun turun lah dari tempat tuh, mak aii. Naik bukan main lagi lutut neh berkobar-kobar, bila turun tangga, ketaq lutut engkauuuuu :face16: Hati-hati yer. Panas gile bila sampai kat bawah. So kitorang "ngirup" dulu. I mean, minummmmmmmm. Kalau dah dok tepi laut, mesti lah air kelapa kan, jeng jeng jeng :-


Manissssss, Kelapa Pandan kot :face54: ? Takpe lah, asalkan tekak yang kering nih dibasahkan. So kitorang teruskan perjalanan. Kitorang g Kampung Boyan, pastu naik perahu pergi seberang/ Waterfront Kuching. Best der :-





Saje je nak g menyeberang pergi waterfront. Aku sorang ni dah berbelas tahun tak naik sampan since nenek aku tak berkebun kat Kampung seberang di Sri Aman. Kalau tak, takyah aku naik perahu tambang neh. Tu pun cousin yang bayar :face75: Makasiihhhh. Geli lah jugak mase naik tu, mase pergi aku tak geli, bila balik ke Kampung Boyan tuh yang buat aku geli. Banyak gile doe uncle-uncle yang masok. Diorang pun dari Semenanjung. Ya Allah, macam nak tergolek sampan tuh masa kitorang keluar. Goosebumps ape agi. Aku skip story ek, aku rase cam panjang jer entry aku neh. Nanti korang taknak bace pulok. Lepas tuh, kitorang pergi jalan-2 Bandaraya Kuching, then sebelum balek, kitorang g The Spring. Saje jer, jenjalan nengok harta :face56: Kitorang pergi The Spring pun pergi Big Apple Donuts jer.


Lepas mengisi perut, kitorang pun balek. Aku rasa dalam pukul 8 lalu cemtu lahhhh kitorang balek dari Kuching ke Sri Aman. Sampai Sri Aman, dalam pukul 11 lebih kot :face50: Argh ! Seronok nyer. Gile tak seronok. Best gile gile giler derrrrrrrrrrrrrrrr. Korang yang tak pernah nak pergi Kuching tu, pergi lah. Aku yang dah beratus-ratus kali pergi neh nak pergi agi. InshaAllah lah, kalau ade rezeki lebih aku pergi tempat korang pulak :face64:

:face62:

Labels: , , , , , , ,


DISCLAIMER
Precaution Steps

Your IP Address has been detected
BEWARE NOT TO COPY ANYTHING FROM HERE
Currently :  Flower[s] Visiting

AUTHOR
CONTACT

FOLLOWERS
Follow For Follow



PASTS





Credits

Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Mrs.Noreen