Status
Do follow my ig @noreenmuhammys :)
Mrs Noreen
Pesta Benak 2012
Monday, April 9, 2012 • 9:51 PM • 0 comments



Credits : Desmond Jerukan

Hello, selamat siang, pagi, tengah hari, petang, malam dan tengah malam si pembaca :face54: blogwalking eh ? Meh baca blog aku. Pasti syok kalau membaca sambil mengeja. Takde lah, gurau je. Aku nak introduce kat korang yang tak pernah datang Sri Aman tu. And yang langsung tak tahu-menahu pasal keistimewaan Sri Aman. Ohkay, ni aku nak tanya, korang tahu apa itu BENAK ? Yes, kalau kat Semenanjung Malaysia cakap Benak tu bodoh/bangang/bengap/sangap/bebal semua be ada :face61: Tapi, kat Sri Aman, Benak tu Ombak Muara. Nak tau lebih lanjut, korang boleh baca kat SINI. Kalau tahun lepas aku tak pergi tengok pun Pesta Benak neh. Sebab hari kedua pesta tu, aku terlibat dalam satu kemalangan yang pernah aku ceritakan dulu kat SINI tapi diceritakan dalam Bahasa Sarawak :face72: Maaf ye !


Sri Aman neh, bandar kecik je. Bila dah kecik, jalan pun sesak :face62: Ya Allah, punyalah sesak. Aku yang pakai motosikal redah pergi pasar Sri Aman pun, setengah jam nak balik rumah. Boleh pening kepala dibuat nye kalau tak pernah sampai Sri Aman. Sebab Sri Aman dalam pembinaan pasar baru. Hotel Sri Simanggang pun dalam proses. Lame agi kot nak siap. So, jalan agak sesak disebabkan pembinaan tersebut. Jalan baru pun ditutup untuk parking kereta :face74: Aku tak 100% dalam Pesta Benak neh. Aku local kat Sri Aman, so aku dah biasa nengok benak-benak ni semua. Cuma aku tak pernah tengok mat saleh dok surfing dengan benak tu. Excited lah kan nak nengok. Gambar-gambar yang korang tengok dalam entry aku kali neh, bukan aku yang ambik. Profesional photographer yang punya.











Pesta benak kali ni, sama macam tahun lepas. Tapi kali ni, surfers yang lain pulak. Aku tak tau lah nama-nama diorang, susah sangat nak sebut. Aku tak dapat satu chance pun nak amik gambar ngan diorang :face41: Kesian aku kan. Apelah nasib aku yang takde DSLR ni. Korang pun tak sudi nak hangout ngan aku kan ? :face67: Tapi, kang aku beli video recorder biar padan muka korang yang taknak kawan ngan aku tu. Hahahaha, tapi aku bukan pro pun nak beli DSLR, stakat Digicam tu jadi lah. Aku tak reti nak amik gambar cantik-cantik. Kan ? Haaaa, apa kata, tahun depan korang pulak datang Sri Aman, amik gambar cantik-cantik sehebat korang, korang boleh compete dengan photographer lain tangkap gambar benak.


Credits : Ain Qaseh

Okay, nak tengok benak ? Aku record sendiri. Tapi again, aku nak minta maaf sebab kualiti video dia tak syok sangat mata memandang. Hope korang enjoy & teruja untuk datang ke Sri Aman tahun depan :face9: At least, aku rakam sendiri. Yang ada youtube account, Subscribe ye. Terima Kasih.

Part I :


Part II :


Labels: , , ,


DISCLAIMER
Precaution Steps

Your IP Address has been detected
BEWARE NOT TO COPY ANYTHING FROM HERE
Currently :  Flower[s] Visiting

AUTHOR
CONTACT

FOLLOWERS
Follow For Follow



PASTS





Credits

Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Mrs.Noreen