Status
Do follow my ig @noreenmuhammys :)
Mrs Noreen
Tertekan dan...
Tuesday, April 22, 2014 • 10:29 PM • 0 comments

Sekarang aku betul-betul takde mood. Tapi boleh pulak berblogging. Since blogging is one of my hobby suatu ketika dahulu. Lama menghilang, and now I'm back ! Why ? Aku pun tak tahu. Maybe sebab aku sendiri tengah stress sekarang ni. Mana tak nye, siang tadi kat tempat kerja, boss cuci otak aku yang karat ni. Balik kerja pun otak aku kenak perah. Dah besar gedabak macam ni pun nak dengar parents bising-bising lagi ke aku ni ? Haruskah ? Perlukah ? Ye, memang lah perlu dan harus dan mesti dan sewaktu dengannya. Tapi masalah nya, bukan aku yang punya salah, aku jugak yang nak kena penangan nya. Cukup-cukup lah aku stress kat tempat kerja dengan boss, kat rumah pun aku kena jugak ! Ingatkan dah balik rumah, dah lepas bala workplace. Nak relax la tenangkan diri. Padahal, tak sampai klimaks lagi, dah kena bantai dengan bebelan abah aku yang tengah marah kat abang aku. Tak boleh ke kalau marah kat abang aku tu tak kasi tempias marah tu kat aku ? Aku balik kerja pun nak overtime gak ke dengar die berleter ? Dahtu, texting ngan balak pun, aku kena jugak ! Bukan aku cakap bukan-bukan. Aku tanya dia leklok pun kena belasah jugak. Hm, okay lah, hari ni hari bodoh saya. Esok pun hari bodoh saya. Lusa pun hari bodoh saya. Dan seterusnya pun hari bodoh, bongok dan bangang saya. Terima kasih ye kerana membodohkan saya yang dah bodoh ni. Awak semua memang thorbaeklah !! Dahtu abah nak pujuk aku pulak, ajak aku tengok Opera Van Java yang selalu kitorang tonton sama-sama, gelak sampai terburai usus perut sama-sama. Okay lah, aku tengok lah ni. Manja gak abah aku ni, pandai tau pujuk aku. Hekhek.

So, what happened lately ? Well, I turned 22 dah March 27th yang lepas. Alhamdulillah. It was great, tho aku tak berapa sihat sebab ada sikit flu yang attack aku siang tu. Tapi takpe, saya okay, saya dah besar ! Last year, lepas raya haji aku and abah balik Kelantan after a long 3 years tak balik jenguk tempat kelahiran abah aku. Balik je, ramai nye bebudak. Mostly anak-anak buah aku. Tapi dorang taknak dok ngan aku, maklumlah, baru tengok. Hehe. Cuma anak Pak Dek aku yang dah "bujang" tu ngan adik-adik die je yang suka sangat dok dekat-dekat aku. Hehe.




Maaf ye, gambar lain, lain kali saya update ye. Ada masalah sikit nak masok dalam laptop aku pulak. Besor sangat kot kb die. Haha !! Anyways, It was hella fun walaupun kami dua beranak je pun yang balik. Not fair lah kan asyik-asyik Kelantanese cousins aku je yang ajak aku balik, aku dah balik, dorang taknak ke datang Sarawak ?? I promise those who come to Sarawak will have the best hospitality. Sekarang pun aku dah owned Samsung Galaxy Note yang ku idam-idamkan suatu ketika dahulu. Tapi, Note 2 yang ku nak, Note 3 yang aku dapat Ha ha ! Thank you abah, dah tolong payment sikit. Hehe. Abah jugak kan ? Work before you earn something that you want ! Tapi, abah jugak tolong tambah sikit (tapi aku bayar balik tau !). Samsung Galaxy Note 3 dah dapat, and then my next goal IPhone 5s. Kalau dulu aku nak 4s, sekarang dah keluar yang baru IPhone 5s. Kalau dah sampai 6s 7s 8s - 10s pun keluar lepas ni, aku tetap nak own IPhone 5s tu. No matter what ! haha ! Haritu, boss aku ada cabar aku buat satu benda. Since, aku dah belajar sedikit sebanyak tentang sales, so boss pun cabar aku. You see, Avon ni ada satu target untuk satu kempen. Dalam satu bulan ada 2 kempen. that is 1 - 15 April is campaign 8. 16 - 30 April is campaign 9 *contoh*. See in one month ada 2 kempen. Tapi target takkan sama. Memang ada naik dan turun. Boss cabar aku untuk capai at least RM20k untuk SATU kempen, and guess what, kalau aku capai target tu, die bagi aku the latest iPad. WOW !! For real !!? Aku tanya kat dia. "Yes, for real. You think I'm joking ? Try to reach that target, and you will get your reward". Keh keh keh. Sebelum tu die ada tanya kat aku "What is the most important thing that you need right now." Since aku dah tau die memang akan cabar aku capai target, aku pun jawab "CAR!" Sebab aku tahu aku tak dapat capai target yang dia mintak and die pun takkan dapat kasi aku apa yang aku nak tu ! Miahaha !! Aku kejam !! Lepas je dengar jawapan aku yang diluar jangkaan dia, boss pun cakap camni. "A car ?? Wow, I can't afford that for you. But are you into gadget ?". Mata aku pun bersinar-sinar *iphone iphone (dalam hati)*. "If I give you the latest iPad as a reward, will you try your best to reach your target ?". Whattttt !?? My target ? Sedangkan dia yang set kan target tu. Kuang ajaq !! hahah !! But truly, he is kinda pushy. Boleh stress aku dibuatnya. Jerawat yang dah tenggelam pun timbul balik sebab stress. Aku pun cakap camni "We'll see.". Aku tak janji apa-apa pun ek. Aku pun boleh beli iPad tu *Sombong*. Just saying. Hehe. Kalau dah stressed kat tempat kerja, ditambah pulak tetiba yang dekat rumah pulak dengan tidak semena nya aku jadi tempat lepas geram. Siapa yang nak ? Aku balik rumah nak hilangkan stress tu, bukan nak tambahkan. So people, is there any ways untuk hilangkan stress yang membengkakkan kepala otak aku ni ? Kadang-kadang aku sedih gak kenapa orang senang je buat aku macam ni kan. Ape aku ni betul-betul bodoh sangat ke. Ape salah aku kat diorang. Aku tak makan dadah, aku tak main cucuk-cucuk tu. Aku elok-elok pergi kerja siang. Malam aku balik rumah nak tenangan tense, tiba-tiba kat rumah aku dengar orang marah-marah. Aku yang tak tahu apepun ni pun kena sekali. Dengan balak aku sekali nang marah-marah. Memang nasib ke ape ?? Harap-harap esok lebih elok daripada hari ni and more to come. Amin.


DISCLAIMER
Precaution Steps

Your IP Address has been detected
BEWARE NOT TO COPY ANYTHING FROM HERE
Currently :  Flower[s] Visiting

AUTHOR
CONTACT

FOLLOWERS
Follow For Follow



PASTS





Credits

Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Mrs.Noreen