Status
Do follow my ig @noreenmuhammys :)
Mrs Noreen
Hariku dan Keinginanku..
Sunday, March 17, 2013 • 1:04 PM • 0 comments

Ye, buku baru. Buku lama simpan jer. Dah capai kang aku bukak balik yang lama. Hahaha ! Dulu aku slim, sekarang aku agak gendut. Aku nak balik killer body yang dulu. Where my fats tak singgah ke pinggul and belly aku. Belly aku dah mula membuncit, and pinggul aku mula melebar. Akibat burger ! Dulu aku selalu makan burger, makan fast foods, chips, snacks and other stuffs that can ft in my hungry stomach ! Oh ya, dulu jugak aku selalu menghabiskan masa tengah malam aku melayan facebook, twitter, tumblr, youtube. So, bila dah layan semua yang berkenaan, aku pun lapar, bila dah lapar, tak kira masa, tengah malam lah paling aku suka nak makan SUPPER ! Supper, boleh menggemukkan. Ye, aku memang dah tahu yang makan tengah malam boleh menggemukan, tapi aku langsung tak peduli and tak fikir effect nya yang dah jadi macam sekarang. Berat aku dulunya cuma 47-48kg, sekarang meningkat 54kg. Ye sikit, memang sikit je yang naik, tapi, keadaan aku sekarang ni yang aku tak suka tengok. Timbul sana, timbul sini, selulit apa tah lagi. Hm, so aku buat keputusan untuk lose weight dalam bulan ni (March). 


And the routine starts today ! Yeah ! Dah lama aku tak brpeluh basah sampai macam ni. Hahah ! Aku baru je lepas 1000 skip. Harini, orang buat 1 Million Purple Walk, aku wat 1k Skip. Haha. Tak one go lah. Aku wat slow-slow. Mula-mula wat 10 skips, pastu kalau boleh tahan, up lagi 50 skips, and then up lagi. Kalau tak leh tahan skipping sampai 50, just buat 10. It's worth it. Mengeluarkan toksin (Peluh) dari badan yang dah lama tak kuar menjadi lemak. Haha ! Nak balik figure aku yang lama. Mak aku cakap, perut aku dah mula terkeluar. And die cakap, kalau perut dah buncit camtu, jangan berangan lah nak slim balik kalau tak exercise awal-awal ni. Ya ! Aku menyukai nya. So sekarang, aku nak mula diet. Tak janji lah, aku ni kan "Hantu Junk Foods". Tak leh tahan der nengok junk foods. Junk food addict lah pulok. Hehe. But it's okay, as long aku tetap dengan pendirian diet aku, Insha Allah aku boleh bertahan. Tapi aku terbaca satu quote yang berbunyi begini 
Apa arti nya semua ni. Quotes ni memang betul, tapi aku tak reti nak eat healthy. Hahaha. Aku cuma tau makan apa yang sedap and mengenyangkan annnnnndd HALAL. Do not misunderstand :) Bagi yang faham, thank you for understanding. Lagipun aku tak berkenan gak bila member-member lama jumpa aku cakap aku ni makin lama makin "montel". Walaupun sindirin nya agak mencomelkan aku (hahahahahahahahahahaha!) tapi aku faham maksud diorang. That is, aku ni semakin gemuk ! Kalau diteruskan, semakin menjadi-jadi. So, why not, aku start diet ! Kalau diet je, tak menjadi punya. I need to exercise more. Nak six pack, takyah nak berangan. Slim je dah memadai. Tapi, siapa yang taknak six pack kan ? Sexy tuuuuuuuuu !! Mulai hari ni, saya mesti eat healthy foods, exercise setiap hari. Tak kira lah, kerja ke tak ke. Balik kerja 6pm, sampai rumah sebelum mandi, keluarkan peluh dulu. Tak yah exercise banyak, skipping je pun dah jadi. Skipping kat rumah je. Takyah jogging dulu pun kalau stamina skipping takde. Kang aku dah turun berat ke 48kg balik, aku start jogging ye. Promise. I'm sure kalau aku berjaya turunkan berat badan aku dalam bulan ni, confirm aku nangis tak berair mata punya lah. Cayalah kan. Dah, takyah banyak cakap, jangan berangan sangat. Kang jadi macam mat jenin. Berangan je lebih, buat nye IDOK ! Hahaha !
And now, forget about iPhone 4s dan iPhone 5. Sekarang ni aku nak gadget baru. Aku nak Samsung Galaxy Note II !! Like, for real !!!!! Lihat lah betapa elegan nye, betapa slim, betapa, betapa, betapaaaaaaaaa, pandai-pandai korang lah ye. 

Oh My Allah ! Betapa aku jatuh cinta padamu ! Kalau aku dah dapat Note 2 ni, aku nama kan die "Peble". Comel gitu. Lepas tu, aku kasi die Casing comel NIH. Sexy gitu. Hahahaha. Dah-dah, jangan jadi Mat Jenin, tapi, sooner or later, KAU MILIKKU... Babai !


Labels: , , , , , , , , , , , , , , , ,


DISCLAIMER
Precaution Steps

Your IP Address has been detected
BEWARE NOT TO COPY ANYTHING FROM HERE
Currently :  Flower[s] Visiting

AUTHOR
CONTACT

FOLLOWERS
Follow For Follow



PASTS





Credits

Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Mrs.Noreen