Status
Do follow my ig @noreenmuhammys :)
Mrs Noreen
Plus Size ? Not Really. Mind Your Own Business..!
Wednesday, September 12, 2012 • 12:05 AM • 0 comments






 

Hari semakin hari berat badan aku menaik. Dah cuba kawal cara pemakanan tapi aku takleh tahan. Always lapar. Siang makan, tengah hari makan, malam makan. kadang-kadang tengah malam pun makan. Supper lah katakan. Tak tahu pasal ape aku jadi pelahap camni. Aku nak diet, tapi aku takleh. Sentiasa lapar. Yang aku menyampah tu, kalau terserempak dengan member lama aku, the first thing yang dorang aka tegur ialah, "gemuknye kau sekarang". And aku akan cakap, "biase". Tapi yang sebenarnye dalam hati aku, ingin sangat aku nak jump kat member aku tuh, pastu aku tarik-tarik tulang dalaman die. Kalau aku gemuk pun, korang peduli ape ? Aku habiskan duit korang ke kalau aku nak beli makanan & makan sampai gemuk macam ni. FYI, aku bukan gemuk cuma berisi ! Berat badan naik, sihat lah kan ? Kalau berat badan menurun payah lah. Ade penyakit lain kot ?

2009
2010
2012
2012
EID 2012

Kalau plus size salah orang fikir bukan-bukan. Bila dah size S pun orang fikir bukan-bukan. Bila lah orang kita ni nak open minded ek ? Aku tak ambik hati pun kalau dorang tegur aku cakap aku dah gemuk sekarang. Takpe, aku "REDHO". LOL ! Saya terima dengan hati terbuka. Sebab suatu ketika dahulu, aku pernah teringin nak naikkan berat badan sekali gus, teringin nak jadi plus size. Takpe kan. Berat aku naik from 47kg to 54kg. And korang tak tau what I've been through. Korang tak tahu ape penyebab aku berbuat sedemkian. Takkkk ! Aku tak depressed. And aku tak happy. Semua perasaan bercampur baur. Al-maklumlah, umur sudah mula mencecah 20. So, mestilah hormon pun ikut sama. Umur 20 ni masih dalam kategori remaja ke ? Tak kot. Masa umur 20 ni lah aku dah mula fikir masa depan, dah mula fikir pasal duit, dah mula fikir macam-macam. Pasal pasangan hidup takyah fikir ye :) Enough is enough. Or is it just me ? Takpe lah. Hidup harus diteruskan. Let's just hope yang kenaikkan berat badan aku ni tak mendatangkan apa-apa penyakit yang tidak diingini. Aminn Yarabbal-Alaminn. And now I know how does it feels to be called 'gemuk' even though aku tak lah segemuk mana pun. Terima kasih. Ni ada sedikit foto yang menunjukkan perubahan aku :) Enjoy





Yep, dalam foto keempat tu, shirt yang aku pakai memang shirt yang sama dalam foto pertama tu.. Biar korang tengok betapa ketat nye baju tu bila aku pakai bila berat dah naik :) Memang tak nampak ketat, sebab dalam gambar, cuba korang bayangkan ; masa nak pakai shirt tu, aku termengah-mengah sebab letih. Pakai baju je tu. Apatah lagi bila nak pakai kasut and pakai jeans. Hmm.  Anyways, aku suka shirt tu. Aku jarang nak pakai jeans dah sekarang, sebab penat nak bila nak pakaiiii !!! Aku lebih suka pakai Aladdin pants & tracksuit. Haha ! Bye ! 

Labels: , ,


DISCLAIMER
Precaution Steps

Your IP Address has been detected
BEWARE NOT TO COPY ANYTHING FROM HERE
Currently :  Flower[s] Visiting

AUTHOR
CONTACT

FOLLOWERS
Follow For Follow



PASTS





Credits

Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Mrs.Noreen