Status
Do follow my ig @noreenmuhammys :)
Mrs Noreen
9th Ramadhan : Tak sihat :(
Sunday, July 29, 2012 • 10:37 PM • 0 comments


Yelah kan. Tak sihat, tapi nampak sihat. Sorry tak update. Paham-paham lahhhh. Aku takde entry best nak kasi korang baca. But aku ade something yang nak aku kasi korang tau. Maksud entry aku kali ni adalahh *drum roll* cuma nak bagitau, yang aku tak sihat. Bukan demam ye. Memang tak sihat dari segi fizikal dan mental, luaran dan dalaman. Maybe Allah Taala kasi penyakit ni kat aku, sebab Dia nak aku ingat kat Dia kot. Sebelum ni, jarang lah kalau korang nak tengok aku solat. Sekarang ni, Alhamdulillah. Aku rasa cam semakin dekat dengan-Nya. Cewahh ! Doa aku, supaya aku selalu ingat kat Dia lepas ni, tak kira senang/susah, sihat/sakit, dalam mana-mana keadaan lah kan. Senang cerita. 

Oke, nak tau ape penyakit aku ? Tapi aku tak sure lah keadaan aku ni normal ataupun tidak. Yelah kannn, bila kite dah ade internet ni, ape-ape pun bolehh. he he he. Dulu, menstrual cycle aku normal. Each and every month memang ade punye. Tapi since umur aku 19 tahun, aku ade masalah sikit. Kadang-kadang, 2 bulan sekali, lepas tu, 3 bulan sekali. Tak menentu. Dahtu bila aku google, ade yang cakap normal. And ada yang cakap 

" berkemungkinan kanser pada dinding rahim ". 

Satu lagi, 

berkemungkinan besar jugak Polycystic Ovary atau lebih dikenali dengan ketidaksuburan. Meaning; mandul ". 

Ya Allah. Aku tak pasti lagi. Nape lah aku yang kene tanggung semua ni. Bukannye ape, kalau 2 bulan/3 bulan sekali pun aku tak kisah, yang masalah nye, aku nak cerite kat korang pun aku malu. Korang tau kan darah haid bila keluar kuantiti die agak banyak, and warna depa ofkos merah, even bagi yang sebulan sekali period. Tapi bagi aku, 2 bulan/3 bulan sekali bila period, darah haid ni keluar ikut suka die je. Kalau hari ni naik bendera, esok turun, bila siang takde bendera, malam ade pulokk. And warna darah die, aku tak tau nak gtau camne warnanye Nak kata merah, macam pink ade gak. Macam takde warna pun ade gak.. Kadang-kadang aku tak sure sama ada tu darah haid ke hape. Kalau senggugut pun, kejap sakit, kejap tak sakit. Tapi kalau sakit, memang aku takleh nak dudok pung. Confirm aku dok baring je dalam bilik. Hampeh kan ? Tapi takpe, sape yang tak sakit dalam dunia ni. Lebih-lebih lagi untuk aweks-aweks kan ? Hish ! Entahlah !! So, aku pun tak sure pulak bila nak wat mandi wajib, lebih-lebih agi bulan puasa ni. Kang aku mandi wajib, besok nye tak pasal-pasal bendera naik lagi. hmm. Why eh ? Betul ke aku ade kanser rahim ? Ape penyebab kanser rahim ni ? Perlukah aku percaya artikel-artikel yang aku baca tu or should I just carry on ? 

Kalau sesape yang ade masalah sama macam aku ni, boleh inbox or comment below. Aku tak g check up agi. Sebab aku takut results die same dengan ape yang aku baca dalam artikel tadi. Aku takut !! But for whatever reason it is, aku nak sentiasa Happy :) Takmo lah sedeh-sedeh. Tak elok sedeh bulan Ramadhan ni kan ? Semangat lah sikit.. Bah lah !! Jom ! Baca niat puasa, pastu tido ye ! Bye !!

Ni antara links artikel yang aku baca
6 sebab haid tak teratur
Datang Haid 2 atau 3 bulan sekali. Kenapa ya ? (versi indonesian)
Apabila Haid Tidak Datang
Kitaran Haid Terganggu

Renung-renungkan dan selamat beramal :)


Labels: , , ,


DISCLAIMER
Precaution Steps

Your IP Address has been detected
BEWARE NOT TO COPY ANYTHING FROM HERE
Currently :  Flower[s] Visiting

AUTHOR
CONTACT

FOLLOWERS
Follow For Follow



PASTS





Credits

Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Mrs.Noreen