Status
Do follow my ig @noreenmuhammys :)
Mrs Noreen
Guna Blogskin ?
Thursday, February 9, 2012 • 7:58 PM • 0 comments



fyi : gambar diatas tiada kena-mengena dengan entry aku kali ni  so, stay calm ye.

Wah  Cepat nye bertukar wajah blog ! Biasa-2 jer. Aku guna Blogskin. Dulu aku tak reti nak pakai blogskin nih, sebab kalau nak pakai blogskin nih, nak kene rivert to classic template. Taklah berat sangat blog kalau pakai template Blogskin Takde makne dah nak gune design > add gadget ape semua tuh. Bikin penat je kan ? Korang just kene pandai edit html die. Kalau edit tu, nak kene hati-2. Kang ter-edit important point pulak. Aku edit guna manual. Aku cari point tu dengan mata kasar aku nih. Naik pening dibuat nye. Aku edit html die dari tengah hari sampai petang. Hadoiih. Aku buat sekali gus dengan mp3 player die  Aku kalau nak wat tuto pakai blogskin nih pun tak reti. Korang try la mana-2 tuto bloggers lain dalam links aku tu. Diorang semua pro. Aku nih newbies bab gune blogskin nih. So, takyah tanya aku camne nak edit html. Sebab aku tak rety nak ajar korang  Aku just tau main part die jer. Nak tau  



Here's 10 Simple Steps

1. Download full template dulu, kang tak jadi or blog korang rosak pulak, kang tak pasal-2 nangis
2. Rivert to classic template
3. Go to Blogskin and pilih skin yang korang nak.
4. Preview skin yang korang nak, supaya senang edit
5. Klik blogger main untuk download html, then copy.
6. Then, pergi dashboard > template
7. Korang replace html yang dah ade kat template korang tu, dengan template yang korang dah download tadi
8. Edit ape-2 yang patut sampai puas hati or add ape-2 yang sewaktu dengan nya (part ni yang aku tak reti nak ajar korang)
9. Dah habis edit, korang preview dulu
10. Kalau dah puas hati, barulah boleh klik SAVE, then SIAP  

Haaa. tu je yang aku tau nak ajar korang. Aku bukan reti sangat nak wat tutorial untuk blog nih. Aku sendiri pun follow tuto bloggers. Hihihi  

Kalau korang nak link bloggers yang ade tuto best-2 sila komen yer. Peace !!

Labels: , ,


DISCLAIMER
Precaution Steps

Your IP Address has been detected
BEWARE NOT TO COPY ANYTHING FROM HERE
Currently :  Flower[s] Visiting

AUTHOR
CONTACT

FOLLOWERS
Follow For Follow



PASTS





Credits

Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Mrs.Noreen