Status
Do follow my ig @noreenmuhammys :)
Mrs Noreen
License & Surrounding
Saturday, January 7, 2012 • 4:07 PM • 0 comments


Yeay, abah dah daftarkan aku ke Institut Memandu ! Happy nyer. Sayang abah. Tak sangka pulak aku. Aku dapat text dari abah aku, dia cakap suruh aku datang kat ofis die sebab die nak fotostat kad pengenalan aku & lesen motosikal aku. Halamak !!! Tak sabar pulak. Aku bukan tak reti drive pun, cuma aku tak reti drive manually. Kereta kakak aku pakai auto je. Aku nak drive Hilux abah aku tu, tapi aku tak reti. So, lepas ni bila dah lulus semua, dah dapat lesen, aku nak drive jugak Hilux tuh !! Yess, i will ~ :)

Hari ni tadi aku pergi bengkel memandu tu. Allah, punye la boring. Suruh students datang sebelum pukul lapan, tapi start nye pulak pukul 0915. Panas la tempat duduk aku tu dah. Aku choose seat kat belakang sekali in case aku tertido dengar guru memandu tu membebel. Hikhikhik. Masalah nye, aku syok-syok dlok layan text pakwe, ade pulak minah yang duduk kat sebelah aku texting, punyalah bising keypad die. Aku rasa nak rampas pastu hempas kat lantai je handphone die tu. Mak aii, dah tau duduk dalam bengkel tu, kasi silent la handphone tu. Ni bising-bising pulak. Takyah busy kasi tone keypad tu. Orang lain pun pakai phone gak. Dahla aku kesejukan die buat hal pulak. Ish ish ish. Rase cam nak lempang je an ? Dalam banyak-banyak tempat duduk, sebelah aku gak yang die pilih. Hadoih ! Tapi tak pe lah. Aku pun tak kenal sesape dalam bilik tu. Semua muka-muka yang aku tak pernah tengok. Cousin aku pulak amik lesen motorsikal, nasib baiklah ada yang temankan aku makan pukul 10 tadi. Makan maggie je. Ngee~ Hari isnin ni nak kene pergi Institut tu lagi, sebab nak kene jumpa aku punya Cikgu tu, Uncle Andy. Harap-harap die ok ajar student cam aku nih. Hehehe. 

Dah abis bengkel, aku pun balik. On the way nak balik, kakak aku ajak pergi kedai fotostat Seng Fung kat Sri Aman ni. Tunggu die punye kuli tu fotostat barang customer lain, Ya Allah !!! Slow nye keje die. Bebulu dow aku tunggu. Dahla aku penat, headache, flu sebab sejok semua ade ! Minah yang fotostat tu aku kenal kat die, budak sama kampung pun. Tak kisah la. Tapi betul, slow sangat keje die. Aritu aku ade pegi gak kat situ follow cousin aku yang nak fotostat keje die. Dahla kitorang lame tol tunggu berbaris kat counter tu, mesin fotostat tu boleh rosak pulak die keje kannnn !? FFFFFFUUUUU !!! Menyesal nye diri cam tunggul almost 1/2 hour kat situ. Buang mase siot !! Tu lah tadi diorang guna 1 mesin fotostat je. Aku yang ketiga tunggu kat situ. Yang first tu tengah tunggu selesai satu buku ( tebal tuuuu, tu pun baru je nak start ), yang second pulak tengah tunggu turn. Aku pulak !?? Takkan nak kejang lutut tunggu kat situ ??! Halamakk, kalau la mesin fotostat die aritu tak rosak, kan kejap je siap ! Lain kali, korang amik la pekerja yang dah pernah settle hal fotostat nih. Ni tak, budak keje kat kedai baju korang amik, diorang ade pengalaman fotostat baju ke ? Tak nak lah aku pegi tempat tu agi.

Lepas tu aku lapar. Tapi kelaparan aku tu, dekat Ais krim. Macam-macam kan ? Haissssssss -.-"
Okay lah die punye ice-cream. Tapi kan, ade yang aku nak " brag " pasal nih. Dulu, aku selalu gak makan ice-cream kat Sunny Hill Sri Aman ni. 

Aku compare dulu and sekarang okay.

DULU ; ice-cream die, lemak berkrim. SEKARANG ; dah tak berapa nak lemak/sedap & berkrim.
DULU ; kalau tambah kacang tabur tu, takyah nak cas, die sendiri letak. SEKARANG ; nak kacang add 50sen pulak dahhh.
DULU ; harga die RM2.50 je untuk large cup. SEKARANG ; RM4.00 + kacang 50sen = RM4.50
DULU ; kacang tabur die, melimpah sampai tumpah keluar tau, SEKARANG ; korang tengok lah sendiri ye.


Pandai-pandai lah korang tengok orang zaman sekarang meniaga. Kalau dah semakin laku/maju, makin mahal la die punye jualan -.-" hampeh. Y U no stay the same ???


Labels: ,


DISCLAIMER
Precaution Steps

Your IP Address has been detected
BEWARE NOT TO COPY ANYTHING FROM HERE
Currently :  Flower[s] Visiting

AUTHOR
CONTACT

FOLLOWERS
Follow For Follow



PASTS





Credits

Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Mrs.Noreen